Subject: FW: Raasiku aleviku hariduslinnaku ja keskusala DPE
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 23 Apr 2025 17:16:41 +0300

Palun reg

From: Egni Muuga-Põld <[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 23, 2025 4:49 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Cc: [email-masked]
Subject: Raasiku aleviku hariduslinnaku ja keskusala DPE

Tere

Vestlesime Teiega koos Tiina Volbergiga mõned nädalad tagasi telefonitsi
Raasiku aleviku hariduslinnaku ja keskusala detailplaneeringu riigiteede
teemadel.

Saadan planeeringu eskiislahenduse.

Palun andke teada, millal oleks esimene võimalus kui planeeringu
riigiteede osa saaks Teiega Teamsi teel arutada.

Lugupidamisega

Egni Muuga-Põld

ConArte OÜ

Juhatuse liige

Maastikuarhitekt / Projektijuht

+372 50 41 371

From: Indrek Mikk <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Tuesday, April 1, 2025 9:24 AM
To: Egni Muuga-Põld <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: TRAM-ilt

7-1/23-29

05.04.2023

Tere,

Tänan, et olete kaasanud Transpordiameti ettepanekute tegemiseks Harjumaa
Raasiku aleviku hariduslinnaku ja keskusala detailplaneeringu (edaspidi
planeering) koostamisele.

Planeering on algatatud Raasiku vallavalitsuse 27. veebruari 2023 otsusega
nr 9. Kuna 10. aprillini 2023 kogutakse lähtematerjali planeeringu
koostamiseks ei  ole veel selge,  mida kavandama asutakse.

Peale lähtematerjali kogumist ja kavandatu selgitamist saame täpsustada
Transpordiameti seisukohti detailplaneeringu täpsustamiseks.

Planeeringu eesmärgiks on Raasiku aleviku hariduslinnaku ja keskuse
sidusamaks ja inimsõbralikumaks muutmist, uute hoonete ehitamise
võimaldamist, olemasolevate hoonete perspektiivsete juurdeehituste
võimaldamist, liikluskorralduse ohutumaks muutmist, ühiskondlikele aladele
uute funktsioonide jaoks ehitusõiguse määramist ning Niidu tänava
piirkonda uute elamute rajamist. Planeeringuala suurus koos lähialaga on
ligikaudu 25 ha. Detailplaneering on kooskõlas üldplaneeringuga.

Planeeritav ala külgneb riigiteedega 11317 Raasiku elektri tee km 0-0,26;
11103 Maardu-Raasiku km 13,23-13,56; 11316 Raasiku jaama tee km 0,81-1,15;
11314 Raasiku haigla tee km 0-0,50; 11310 Aruvalla - Jägala km
21,54-21,70.

Edastame Transpordimeti esialgsed ettepanekud/soovitused hariduslinnaku ja
keskuse planeeringu koostamiseks järgnevalt.

1.     Planeeringualal kavandada

- sidusa ja ohutu kergliiklusteede võrgu rajamine ja sidumine
olemasolevate ja planeeritavate tõmbepunktidega.

- puhkealade ja teenindava taristu rajamine.

1.     Riigiteede äärde kergliiklusteede kavandamisel tuleb jalakäijate
ohutuse tagamiseks kergliiklusteed eraldada sõiduteest ohutusribaga, mille
minimaalse laiuse valikul tuleb lähtuda kergliiklustaristu
<https://www.transpordiamet.ee/media/15114/download>  kavandamise juhendi
tabelist 4.

2.     Transpordiamet ei võta PlanS § 131 lg 1 kohaselt endale kohustusi
planeeringuga seotud rajatiste väljaehitamiseks.

Peale lähtematerjali kogumist ja kavandatu selgitamist saame vajadusel
täpsustada

Tervitades,

  Krista Einama

  Peaspetsialist

  Projekteerimise osakonna

  taristu kooskõlastuste üksus

  tel 5862 7026

Indrek Mikk

Raasiku Vallavalitsus

Planeeringute spetsialist

+372 53 501 209

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.